Selvitys hallinto- ja ohjausjrjestelmst
Etusivu   >  Hallinto- ja ohjausjrjestelm  >  Hallitus  >  Kuvaus toiminnasta

Kuvaus toiminnasta

Hallitus on laatinut tyjrjestyksen ja arvioi tyskentelyn vuosittain. Hallituksen tehtvn on huolehtia yhtikokouksen ptsten tytntnpanosta. Hallitus valvoo operatiivista toimintaa ja hallintoa. Hallitus ptt Yhtin toimintaa ohjaavista periaatteista, strategiasta sek budjetista. Edelleen hallitus ptt yritysjrjestelyist, kaupoista ja muista strategisista yhteenliittymist ja merkittvist investoinneista sek merkittvist organisaatiota ja rahoitusta koskevista asioista. Hallitus valvoo, ett konserniin kuuluvien yhtiiden kirjanpidon ja varainhoidon valvonta on asianmukaisesti jrjestetty. Hallitus nimitt toimitusjohtajan ja tmn mahdollisen sijaisen sek hyvksyy Yhtin organisaatiorakenteen.

Toimitusjohtaja, talousjohtaja ja lakiasiainjohtaja (joka toimii hallituksen sihteerin) osallistuvat hallituksen kokouksiin. Muu Yhtin johto osallistuu kokouksiin tarvittaessa tai hallituksen kutsusta. Hallituksen puheenjohtaja hyvksyy hallituksen kokousten esityslistat toimitusjohtajan ja hallituksen sihteerin valmistelusta.

Hallitus soveltaa tyskentelyssn vuosikelloa, jonka mukaan snnnmukaisesti  ksiteltvt aiheet mrytyvt. Vuosikellon snnnmukaisten aiheiden lisksi hallituksen trkeimpin aiheina vuoden aikana olivat maailmanlaajuisen komponenttipulan ja pitkittyvn koronaviruspandemian (SARS-CoV-2) liiketoiminnalle aiheuttamat haasteet.

Vuosikello 2021

Varsinainen yhtikokous ptt hallituksen jsenten palkkioista, ja ne ovat julkisesti nhtvill Yhtin internetsivuilla osoitteessa www.bittium.com

Vuonna 2021 hallitus kokoontui 13 kertaa.

Hallituksen jsenet osallistuivat kokouksiin seuraavasti:

1.1.-31.12.2021 Hallitus Tarkastusvaliokunta
Erkki Veikkolainen 13/13