Selvitys hallinto- ja ohjausjrjestelmst
Etusivu   >  Hallinto- ja ohjausjrjestelm  >  Hallitus  >  Hallituksen esittely

Hallitus

Yhtin hallinnosta ja toiminnan asianmukaisesta jrjestmisest huolehtii hallitus, johon kuuluu kolmesta seitsemn (3–7) varsinaista jsent. Lisksi hallitukseen voi kuulua yhdest kolmeen (1–3) varajsent. Yhtin varsinainen yhtikokous valitsee hallituksen jsenet toimikaudeksi, joka pttyy vaalia ensiksi seuraavan varsinaisen yhtikokouksen pttyess. Hallituksen jsenten toimikausien mr ei ole rajoitettu. Hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Hallitus arvioi jsentens riippumattomuutta vuosittain suosituksen 10 mukaisesti. Hallituksen jsen on velvollinen toimittamaan Yhtille tarvittavat tiedot riippumattomuusarvioinnin suorittamista varten. Hallituksen jsenell on mys velvollisuus ilmoittaa mahdollisista muutoksista riippumattomuuteen liittyviss tiedoissa.

14.4.2021 pidetty varsinainen yhtikokous vahvisti Yhtin hallituksen jsenmrksi viisi (5). Erkki Veikkolainen, Riitta Tiuraniemi, Veli-Pekka Paloranta ja Pekka Kemppainen valittiin uudelleen hallituksen jseniksi toimikaudeksi, joka pttyy seuraavan varsinaisen yhtikokouksen pttyess. Lisksi Petri Toljamo valittiin hallituksen uudeksi jseneksi samaksi toimikaudeksi. Hallitus valitsi jrjestytymiskokouksessaan 14.4.2021 Erkki Veikkolaisen hallituksen puheenjohtajaksi. Lisksi hallitus ptti, ett hallituksella on edelleen tarkastusvaliokunta, jonka jseniksi valittiin Riitta Tiuraniemi (valiokunnan puheenjohtaja), Petri Toljamo ja Veli-Pekka Paloranta.

Hallituksen puheenjohtaja

Erkki Veikkolainen