Osakkeenomistajat
Etusivu   >  Osakkeenomistajat  >  Osakkeet ja osakkeenomistajat  >  Osinko ja osinkopolitiikka

Osinko ja osinkopolitiikka

Bittium Oyj noudattaa osinkopolitiikkaa, joka ottaa huomioon konsernin tuloksen, taloudellisen aseman, poman tarpeen sek kasvun vaatiman rahoituksen.

Osinko vuodelta 2020

Vhemmistosinkoa koskevan nestyksen perusteella yhtikokous ptti jakaa hallituksen ehdotuksesta poiketen osinkona osakeyhtilain 13 luvun 7 §:n mukaisen mrn, joka vastaa puolta tilikauden voitosta. Yhtin hallitus oli ehdottanut yhtikokoukselle, ett tilikaudelta 1.1.–31.12.2020 vahvistettavan taseen perusteella ei jaettaisi osinkoa. Jaettavaksi ptetyn vhemmistosingon mr oli yhteens 1 110 327,74 euroa, eli 0,0311 euroa osakkeelta.

Osinko maksettiin osakkeenomistajalle, joka osingonmaksun tsmytyspivn 16.4.2021 oli merkittyn Euroclear Finland Oy:n pitmn yhtin osakasluetteloon. Osingon maksupiv oli 23.4.2021. Osingonmaksun tsmytyspivn yhtin hallussa mahdollisesti olevia omia osakkeita lukuun ottamatta kaikki Yhtin osakkeet oikeuttivat osinkoon.

Hallituksen ehdotus taseen osoittaman voiton kyttmisest ja osingonmaksusta pttmisest

Emoyhtin voitonjakokelpoiset varat 31.12.2021 olivat 117 996 832,83 euroa, josta pttyneen tilikauden voitto on 127 479,11 euroa. Hallitus ehdottaa yhtikokoukselle, ett tilikaudelta 1.1.–31.12.2021 vahvistettavan taseen perusteella jaetaan osinkoa 0,04 euroa osakkeelta, mik vastaa yhteens 1 428 090,56 euroa yhtikokouskutsupivn tilanteen mukaan. Ehdotettu osingon mr ylitt vhemmistosingon mrn, joka olisi 63 739,56 euroa eli noin 0,0018 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka osingonmaksun tsmytyspivn 8.4.2022 on merkitty Euroclear Finland Oy:n pitmn osakasluetteloon. Hallitus esitt, ett osingon maksupiv on 19.4.2022.