Etusivu   >  Vastuullisuus  >  Vastuullisuuden johtaminen  >  Bittiumin eettiset periaatteet ja Code of Conduct

Bittiumin eettiset periaatteet ja Code of Conduct

Bittiumin eettiset periaatteet muodostuvat seuraavista osa-alueista:

1) Korruption vastainen toiminta

Bittiumin markkina- ja liiketoiminta-alueista johtuen korruptio on yksi keskeisist sosiaaliseen vastuuseen ja ihmisoikeuksiin liittyvist riskeist. Bittium ei hyvksy minknlaisia lahjonnan tai korruption muotoja omassa tai yhteistykumppanien toiminnassa. Korruption vastaisen toiminnan ehkisemiseksi laaditut sisiset ja ulkoiset ohjeet on pivitetty vuonna 2017. Henkilkunta saa ohjeisiin liittyv koulutusta.

Bittium edellytt kumppaneiden noudattavan nit ohjeita. Yhtill on kytss seurantatykalu yhteistykumppaneiden korruption tai muiden epselvyyksien tunnistamiseksi.

Sek yhtin ulkoisille ett sisisille sidosryhmille on kytss kanava, jonne voi ilmoittaa korruption vastaisten sntjen rikkomuksista. Vuonna 2021 yhtin tietoon ei tullut yhtn korruptiotapausta.

2) Tietojen suojaaminen ja turvaaminen

Tietojen luokittelun, silyttmisen ja luovuttamisen menetelmt on mritetty Bittiumin tietoturvaa ja tietosuojaa koskevissa ohjeistuksissa.

3) Reilu liiketoiminta, mainonta ja kilpailu

Bittium noudattaa reilun liiketoiminnan, mainonnan ja kilpailun vaatimuksia. Kytss on erilaisia keinoja asiakastietojen turvaamiseen tietoturvallisuutta koskevien kytntjen mukaisesti.

4) Yrityskansalaisuus

Yhti tukee yhteisn osallisuutta edistkseen sosiaalista ja taloudellista kehityst.

5) Immateriaalioikeuksien suojaaminen

Bittium kunnioittaa immateriaalioikeuksia ja soveltaa immateriaalioikeuksia koskevaa strategiaa ja ohjeistuksia kaikessa toiminnassaan.

Mys vastuullinen hankinta on keskeinen osa vastuullista liiketoimintatapaa. Vastuullisen hankinnan periaatteet on kuvattu tarkemmin painopistealueen Luottamukselliset asiakassuhteet ja tietoturvalliset tuotteet yhteydess.